Trasa je volena po hlavních tazích mimo placené dálnice (vycházím ze stavu v roce 1996; údajně ve Francii ani ve Španělsku k žádným změnám nedošlo - bez záruky). Ve Francii bývá v denních hodinách, zejména o víkendech, provoz na těchto silnicích poměrně intenzivní, proto doporučuji naplánovat cestu přes Francii raději na noční hodiny, kdy bývá téměř úplný klid. Ve Španělsku se zcela jistě se žádnými problémy nesetkáte; Madrid přejedete za několik desítek minut.
Volba trasy vychází rovněž z aktuálních cen benzinu v jednotlivých zemích. Nejdražší benzin na trase je stále ve Francii a proto doporučuji při cestě tam v Basileji doplnit nádrž a ve Francii tankovat jen množství nezbytné (s jistou rezervou) k cestě na Španělské úpatí Pyrenejí, kde najdete první čerpací stanice (případně do Andory, zvolíte-li alternativní trasu).
Základní trasa | Alternativní trasa s levnějším benzinem v Andoře | ||||
MÍSTO | DÁLE PO SILNICI Č. | POZNÁMKA | MÍSTO | DÁLE PO SILNICI Č. | POZNÁMKA |
Rozvadov | |||||
Hirschau | |||||
AB-Kr. Amberg-West | A6 | ||||
AB-Kr.Waldorf | A5 | ||||
Německo- | na posledním sjezdu z dálnice na území SRN (tuším že má číslo 69, nejsem si však jist) opustit A5 a přes silniční přechod přejet do Švýcarska | ||||
>-Švýcarsko | na dotaz celníků odpovědět, že si jedete prohlédnout Basilej a pokračujete dále do Francie, musíte tvrdošíjně trvat na svém a přesvědčit je abyste nemuseli platit dálniční poplatek | ||||
Basel | D419 | doplnit nádrž levnějším benzinem (v nočních hodinách a o svátcích je většina čerpadel provozována v automaticém režimu - paltba bankovkami nebo lépe bankovní kartou) | |||
Švýcarsko-Francie | přes silniční přechod přejet do Francie směrem na Belfort | ||||
Belfort | N83 | ||||
Besancon | | | ||||
Lyon | N88 | dálnice bez poplatku | |||
St. Etienne | | | | | |||
Le Puy | | | ||||
St. Flour | | | ||||
Espalion | | | ||||
Rodez | | | ||||
Albi | | | Albi | N112 | ||
Toulouse | N117 | Castres | 622 | ||
Montréjeau | | | Revel | 624 | ||
Tarbes | | | Castelnaudary | 623 | ||
Pau | E07 | Fanjeaux | 119 | ||
Oloron | | | Foix | E09 | ||
Col Somport | | | Andora la Vella | 1313 | ||
Jaca | | | Lérida | NII | NII je silnice souběžná se zpoplatněnou dálnicí | |
Huesca | | | Bujaraloz | | | dálnice bez poplatku začíná někde kolem města Bujaraloz; od pobřeží španělské Riviery k tomuto místu je dálnice s poplatkem | |
Zaragoza | E90 | dálnice bez poplatku | Zaragoza | | | | |
Madrid | | | | | |||
Badajoz | | | | | |||
Estremos | | | ||||
Evora | | | ||||
Vendas Novas | | | ||||
Setúbal | Nepodařilo se mi najít aktuální automapu; v roce 1996 začínala někde zde dálnice se souběžnou silnicí směrem na Lisabon. | ||||
Lisboa | Přejezd přes most (v té době jediný v ústí řeky Tejo) byl v roce 1996 zpoplatněn (pouze směrem do města). V souvislosti se světovou výstavou byl postaven nový dálniční most. Nevím, možná je dnes výhodnější zaplatit dálniční poplatek a najet na dálnici už v okolí Setúbalu, jedná se o pár kilometrů. |
Přimda 6.6.2000
Petr Kraus